Friday, December 9, 2011

"The Man Who Can't Be Moved"

Assalamualaikum...
Abg tau adik2 suma rindukan abg sebab abg dah lame x mengarut kat blog yg semakin hari semakin serius ni..abg tau abg xmampu nak serius2 sgt mcm admin2 yg lg 2 org tu..tapi abg pedulik hape..niat abg ikhlas..abg ikhlas nak mengarut supaya blog ni akan jadi ceria dan berwarna warni macam badut..untuk itu,abg ade 1 lagu nak bagi kat adik2 suma..kat sini jugak abg sertakan lirik supaya kita semua boleh berlari ke sana kemari mencari erti hidup dan menari hulahup sambil menyanyi bersama2 dgn hati yang riang..

Sebelum tu ade baiknye abg ceritakan maksud dan sinopsis lagu ni..lagu ni mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama harun,harun telah ditinggalkan oleh aweknye yang bernama claudia..claudia telah menjumpai lelaki lain yg lebih hensem macam jared leto drpd harun..harun sgt kecewa dan membawa diri ke zimbabwe..apabila tiba di zimbabwe,harun telah berniaga secara kecil kecilan..akhirnya harun telah berjaya menjadi perdana menteri zimbabwe..walaubagaimana pun..harun masih tidak dapat melupakan claudia..di hatinya hanya ada claudia..walaupun claudia sudah mempunyai seramai 8 org anak,harun masih menyayangi claudia..harun akhirnya nekad utk memenangi kembali hati claudia..

harun telah meletakkan jawatan sebagai perdana menteri zimbabwe dan tempatnya itu telah di ambil alih oleh samad..samad sgt hensem..hensem mengalahkan admin2 blog ni..berbalik kepada harun..harun telah mengambil keputusan untuk pulang ke tanah air dan menunggu claudia di tempat kali pertama mereka bertemu dan berdating..begitulah betapa sucinya cinta harun..beliau sanggup meninggalkan kemewahan yg beliau miliki demi mendapatkan kembali hati wanita yg beliau cintai...kalo adik2 sanggup ke...mesti x kan?sebab adik2 bukan harun mahupun samad..







   "The Man Who Can't Be Moved"

Going Back to the corner where I first saw you
Gonna camp in my sleeping bag I'm not gonna move
Got some words on cardboard, got your picture in my hand
Saying, "If you see this girl can you tell her where I am? "

Some try to hand me money, they don't understand
I'm not broke I'm just a broken hearted man
I know it makes no sense but what else can I do
How can I move on when I'm still in love with you

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me
And your heart starts to wonder where on this earth I could be
Thinkin maybe you'll come back here to the place that we'd meet
And you'll see me waiting for you on the corner of the street
So I'm not moving, I'm not moving

Policeman says, "Son you can't stay here"
I said, "There's someone I'm waiting for if it's a day, a month, a year"
Gotta stand my ground even if it rains or snows
If she changes her mind this is the first place she will go

'Cause If one day you wake up and find that you're missing me
And your heart starts to wonder where on this earth I could be
Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet
And you'll see me waiting for you on our corner of the street
So I'm not moving, I'm not moving,
I'm not moving, I'm not moving

People talk about the guy that's waiting on a girl
There are no holes in his shoes but a big hole in his world

Maybe I'll get famous as the man who can't be moved
Maybe you won't mean to but you'll see me on the news
And you'll come running to the corner
'Cause you'll know it's just for you
I'm the man who can't be moved


Going back to the corner where I first saw you
Gonna camp in my sleeping bag, I'm not gonna move 


...mcmane adik2?sedih kan kisah hidup harun?sehingga kini harun masih tak bergerak2 dari situ..harun masih berkurap dan berharap supaya claudia akan kembali ke dakapannya..sebelum berpisah,abg ingin memberi sebuah nasihat yg agak bernas kepada adik2 yg baru putus cinta akibat ditinggalkan oleh awek atau pakwe..berhenti la berharap..xpayah aa nak jadi cam harun..baik jadi cam samad..baru la negara zimbabwe akan aman dan sentosa serta sejahtera selalu...sekian,terima kasih..abg sayang adik2 suma..


abg pun nak ade p/s jugak : yg berbunyik,abg dah lame berhenti berharap,semenjak 20 November lepas..kire lame la tu kan..?huhuhu..


by kosong

2 comments:

  1. ouh yeahh !!
    adek pn rndu abg !!
    mwaahahahahhahah (;

    by; ajuin anieyh !

    ReplyDelete